Antal besökare

Välkommen

Välkommen till Bjerkli!

tirsdag 25. januar 2011

Helgen som var..................

I lördags tog Axel sin mellanmålspannkaka på taket efter han skottat ned den sista snön.


Iskristallerna på garagefönstret är vackra små saker.

Bjerkli ligger nerbäddat under ett vitt fluffigt täcke

och rimfrosten täcke allt i helgen , det var så vackert ute. 
Doffen leker med kottar som vanligt




Lördagsmiddagen bestod av en gratäng på pappas potatisar och rester av köttfärsås med rivna morötter.



Till Axels stora gädje spelade vi monopol men när jag vann stort så var han inte lika nöjd :(


Idag har jag testat en ny vri på mina knäckebröd jag har lagt till solroskärnor och pumpfrön och efter som jag glömde saltet så fick jag strö det över innan bakning och det blev faktiskt helt och som salta fröchips, knaprigt och gott.

Jag har oxå fixat till en prinsessa till min tårtbeställning imorgon så då skall den bara pyntas innan levereringen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar