Antal besökare

Välkommen

Välkommen till Bjerkli!

fredag 28. januar 2011

Bakning på Bjerkli

Idag har jag ledigt och det tror jag faktiskt gjorde mig väldigt gott de två sista veckorna har det varit mycket och nu äntligen känns det som min förkylning är på väg ur kroppen.
Axel var egentligen bjuden på kalas igårkväll men jag orkade helt enkelt inte, somnade på soffan innan klockan var 21 och då var jag i full fart tills klockan var lite innan åtta
innan jag fick sätta mig ned för dagen.
Så denna frihelg skall Axel och jag ta en tur i skidbacken och sedan inte hitta på så mycket annat tror jag.
Jag har bokat in Axel på snowboard camp så jag hoppas det blir av de var ännu 2 elever kort för att det skulle bli kurs men vi håller tummarna annars får vi boka in det en annan helg.

Doffen och jag har gått oss en timmes tur idag och hann få med oss solen innan den gömde sig bakom molnen, härligt med lite sol.
Efter turen fick övervåningen en omgång med dammtrasan,dammsugaren och moppen det var behövligt
så nu känns det klart för helgen.
Vi hade lust på kyckling både Axel och jag så grillad kyckling med rotfukter till middag tror jag det blir skall förbereda det nu innan jag hämtar han på Sfo.
Jag har bakat en tårta på beställning denna vecka och så blev den :)
Hoppas Siv vart nöjd med den.


Sist jag var i Sverige passade jag på att köpa massor frön och nu har jag bakat ett krispigt knäckebröd av det ,supergott receptet ligger på
Axel önskade chokladbollar till fredagsmyset så jag fixade några efter ett nytt recept med jordnötsmör det ligger oxå på bakbloggen, hoppas han gillar dem nu :)
God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar