Antal besökare

Välkommen

Välkommen till Bjerkli!

onsdag 17. november 2010

Vinter wonder land

Nu har vi äntligen fått lite snö men framföraltt kyla -12 håller för mig kallare behöver det inte bli.
Så här har det pysslats inne.
Igår bakade jag knäckebröd som tom. Linus och Axel gillade kors i taket.
Receptet ligger på


Idag har jag satt glögg för första gång och väntar nu spännt på hur det skall gå.

Mycket rara ting i , men blir nog bra.


Doffen och jag tog oss en tur

Kallt tyckte han med


Snökanonerna går för fullt i Hafjell och du såg bara ett vitt snömoln ovanför

På andra kanten såg du ångan från det tillfälliga asfaltsverket .


Rosiga kinder blev det i kylan.

Men så många spår jag såg på våran tur barn och vuxenspår, hundar i olika storlekar,katt, hästar, ekorren, rådjurena, fåglar både stora och små, mus, kanin och frågan om de största tasspåren inte var lodjuret med.

Väl hemma är det full fart i fågelbordet.
Nej nu kommer Linus med en laddning pellets så jag får nog hjälpa till att få det in i huset.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar