Antal besökare

Välkommen

Välkommen till Bjerkli!

søndag 14. november 2010

Fars dag och annat från veckan som gått

Idag är det allt fars dag och Axel har ordnat presenter till Linus.

Som han nyfiket öppnade vid frukost

Ett foto att ha på skrivbordet på nya jobbet och hans absoluta favoritgodis skumtomtar.
Igår tillbringade jag halva dagen i köket för kvällens farsdags middag, Linus jobbar idag så vi hade den igår, det blev ribbe med hemlagad surkål potatis och brunsås på norskt vis med vitlöksbröd före och och äppelpaj till efterätt.




Här kommer vi nu till ett av Evas alla projekt jag har garn, ballonger ,
tapetklister och klädstärkelse.

Jag doppar garnet i stärkelse eller tapetklister och virar det runt de uppblåsta ballongerna
hänger de på tork.
När de torkat smäller jag ballongerna och frår en fin garnboll som skall bli nya fönterlampor .

Har var ett gammalt påhitt , lerkrukelampa som gkort sitt för länge sedan.

Och här är garn/tapetklisterlampa på plats.

Detta blev garn /tøysterkelselampan i sovrumet , lite mörk bild tyvärr.

Axels skola hade invigning av deas nya ballbinge de fått sponsrad av baknen DNBNOR.

Barnen dansade , spelad fotboll mot de vuxna och efterpå var det kafesalg inne i skolan, lotteri och disco för barnen Axel var helt till hundra och tyckte det var så spännande ,han sitter ju i elevrådet så han hade varit med i förberedelsena och jag skulle baka till kafesalget.

Nu har vi äntligen fått lite snö

sist av alla verkar det nästan som men äntligen lite ljusare ute.

Julen är snart här fortare än vi anar så nu är adventskalendergaverna på plats.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar