Antal besökare

Välkommen

Välkommen till Bjerkli!

søndag 24. oktober 2010

Vinterförberedelser på Bjerkli.

Helg på Bjerkli och här har vi hållit igång både inne och ute.

Ser ni de döda granarna, de skall bort vi vill inte riskera att de faller över elledningarna i vinter, det var vi med om för några år sedan och fick in högspänning dirrekt i elsystemet lampor exploderade och mycket av det elektriska gick sönder.

Linus fällde det ena döda trädet.

Då kom Doffens leke oxå ned som suttit fast i trädet några veckor , lyckan var gjord och han skuttade runt som en lycklig hare på tomten.

Axel tinade is i sin gamla kastrull.Han var så glad över den is
 han hittade i sina olika byttor som stod både här och där.
 Vi har haft minusgrader några dagar och det blåste lite surt ute trots den soliga dag som det var.

Vi eldade upp riset snyggade till och klöv trädet till ved.


Axel och jag staplade in det i vedboden.
Vi har oxå varit rätt sociala denna helg och varit över hos Tom och Ulrica både fredag och lördag kväll spelat spel och hýggat oss.Hemma håller vi på att rydda upp och städa för att få lite ordning innan mäklaren tittar in på onsdag,spännande.

Jag var lite trött imorse när jag skulle sätta deg och tippade i dubbla mängden vatten, som tur var hade jag nog med mjöl och torrjäst hemma för att ro detta iland men blev ju inte mumsig värmlandslimpa som jag hade sådan lust till att pröva utan fick ju ta det mjöl jag hade som tur var blev resultatet helt ok .Axel sa som så:
mamma jag tror jag byttar favobröd jag tror detta är min favorit nu :)
Men nu har vi bröd att äta och stoppa i frysen, inte illa.
Hälsningar från Eva










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar