Antal besökare

Välkommen

Välkommen till Bjerkli!

torsdag 14. oktober 2010

Höstlov i Strömstad

Vi tog oss en tur på onsdagen ner till Strömstad när Axel hade höstlov och denna härliga dag vaknade vi upp till.

Frukost framför tvn

Axel kollar in nya garagefönstret till farmor

Garaget börjar ta form

Linus skall få in båten på vinterförvaring

Axel och jag gick oss en tur

förbi detta som är till salu för 5,9 miljoner ett ruckel men vid havet och ett underbart läge dock inget för våran ekonomi.

Vi har däremot ögonen på detta huset ute i Flöghult jag har tyvärr fallit huvudstupa pladask för detta men killarna gillar det oxå men det är prisar väl i överkant för området och inget smart att lägga de 2,4 mil. de vill ha för skulle vi inte gilla området får vi inte tillbaka pengarna vi salg rtror jag. Men vi skall lägga in ett lägre bud och håller tummarna för fullt för vi vill, vi vill, vi vill ha det helt enkelt stort tomt fint gästhus, huvudhus med charm och det mesta av dyra ting som nya fönster ,tak, kök,el och bad är taget även om allt inte är hundra färdigt.
Så ligger denna badsjö i gåavstånd

Nog om detta!

Hm Axel fick testa luftgevär i helgen, väl tidigt tycker jag
men nu är det för sent.


Han tyckte då det var väldigt kul och jättespännande.

Tävlade mot pappa.

Vi var inne och tittade på Linus nya jobb på Nilssons bil i Skee och då fick Axel denna jätteballong.
Och ja föresten Linus börjar som bilsäljare i december medan jag och Axel blir kvar här till skolårats slut.

Doffen och jag tog en kvällstur det var bara såååå fint.




Linus var snart klart med sitt tältbygge, jag tror det är bra att han kommer bo där nede i vinter så han kan hålla ett öga på sitt tält när vinterstormarna river tag i det.


Lördagen var oxå en knall dag så Linus och jag gick oss en tur runt Hällestrand.


Linus hittade ett dike med lite stopp i och var bara tvungen att gräva lite medan Doffen lurar på vad han håller på med.

Men det blev allt fart på vattnet igen.

En helt nydeli dag +16 och inne i oktober = härligt



Vi tog oss kaffe på trappen.





Höstfärger!!!!



Vi avslutade Strömstadbesöket med middag ute i den härliga brittsommardagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar