Antal besökare

Välkommen

Välkommen till Bjerkli!

torsdag 14. oktober 2010

Höstglimtar från Øyer

Höst, en vacker årstid som Axel sa när vi gick till bussen imorse.
Så här kommer lite blandade bilder från de sista veckan här uppe.

Morgones himmel gick inte av för hackor.

Axel pratade med kossan

Denna med 2 vänninor tog en tur upp i våran hage förra veckan spåren efter dem är inte så fina i gräsmattan.  Men söta är de.

Dessa med jag gillar kossor.

morgonsolen på väg upp


Äppelkaka recept finns på

Denna dag hade jag med mig Linus på tur.

Doffen hälsar på i hagen , dock lite skummelt tyckte han.

Denna fruen har bara en så underbar färg.

Höstfärgerna tornar upp bak huset vårt





Nu var ljungen på plats ett säkert höst tecken.

Tillbaka i dillens värld där jag fastnat tycker min käre make
 men jag tycker det är en vacker skapelse helt enkelt.


Eller hur?




Jag pallade lite äpplen av Maria när jag var i Strömstad
(men hade frågat först)

Detta blev äppelmos med smak av kanel, kardemumma, citron och ingefära ligger recept på två olika sorter ute på  http://cafebjerkli.blogspot.com/ 
om ni har lust på det enkelt och jättegott.


Ha det bra!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar