Antal besökare

Välkommen

Välkommen till Bjerkli!

torsdag 14. oktober 2010

Upputsning av hall och bad del 1

Eftersom vi nu skall sälga huset och flytta så måste det småfixas lite så vi får så bra vi kan för det.
Jag började att ta ett tag i hallen mellan sovrummen uppe.

Färgerna har gjort sitt  och golvet med

Så av med tapeterna

Spackla slipa

så fick lister och tak några lager vit färg 
Väggen fick den sand färgen som var helt bedrövlig nere i kjellerstuen men som här uppe i hallen blev sand och riktigt fint förstår att det måste ha något med ljuset att göra men ändå inte att skilnaden kan vara så stor

Första lagret täckte inte helt

men efter andra blev det bra

och igår la Linus in golv med hjälp av Tom,
det blir så bra fortsättning på detta följer för nu ligger golvlisterna på tork efter ett lager vit färg

Näst projekt var gäst toan nede eftersom vi sällan använder den själva har den bara fått vara i alla år

Furu och grönt ingen designerhit precis

började med tak och den omålade panelen

och allt fick grundålning

sedan gick jag igenom färgresterna så det blev bomullsvitt på toppen och en hemmablandad "nogat" nede

Vilken skillnade efter 2 dagar såg det så ut att vi inte gjort detta förr.

Men golvet var inte heller så fint så Linus åkte och köpte golvfärg

Grundat

Känns som det fasta tillbehöret i höger hand är en pensel

Ett lager till och det tar sig 2 till så är vi kanske i mål, lister ligger på tork högt och lågt här i källaren
så det kommer en fortsättning på detta med skulle jag tro.
Är det mycket stavfel är jag nog lite hög på färgångorna runt mig :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar