Antal besökare

Välkommen

Välkommen till Bjerkli!

tirsdag 9. februar 2010

På tur i "baksia"

På tur i Baksia!
Vädret är allt underligt man går till sängs med -16 utanför och vaknar upp till -3 och storm och mulet och när man sedan kommer hem från jobb tittar till och med solen fram ,jag kan inte säga annat än att det går helt klart åt rätt håll :).
Det blev en tur i baksia helt enkelt och gissa vad detta är spår efter??????
 Först en halv timmes massage efter jobbet, slapp och god. När jag sedan kom ut i mildvädret med glimtar av blå himmel kom nästan vårkännslorna fram och inte undra på för efter en stund på tur så ....
dök dessa upp vide
eller gåsunger/kattelabber som de kallar de här i Norge .
Sedan fann jag detta "skägg" hängande på en gren vackert i sin enkelhet.
och en grantopp med lite "fnurr på tråden".
Snön driver på på baksia så det nästan ser ut som minifjäll

den hade drivit fast på trädena med.
denna snön såg ut som något helt annat .
Det finns mycket att se på tur om man bara tittar.
Går man upp på en fjälltopp så bygger man ju stentorn så varför inte ett i snö när man går tur på vintern i baksia.

och svar på vilka spår det var jo en Doff på tur i skaresnö efter en kotte vilken överraskning va` hihihihi, det gissade väl alla kunde jag tro :)
Tack för mig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar