Antal besökare

Välkommen

Välkommen till Bjerkli!

torsdag 2. desember 2010

Kallt!!!!!

Hm fortsatt ingen snö i sikte och det lilla vi hade verkar frystorka bort för den är snart helt väck.
Igår hade jag +-17,5 vi frukosten ifdag var det bättre inne men värre ute för då stod det +19,4 inne
och -19,4 ute och det blåser fortfarnade så jag har kört Axel till skolan för att gå ut till bussen är hopplöst det är så snålkallt i vinde så du knappt får andas.
Men inne ärdet varmt nu och det sprakar härligt i peisen här i källaren.

Axel har börjat med adventskalerndern och det är ju baaara så spännande, han glädjer sig till den 23:e för då tror han det är klinkekulor, vi får väl se ; )

Eftersom det är kallt ute har jag satt igång julbaket nu när jag skall få huset fullt med "kakmonster"
till jul.
Men är snart klar skall bara ha kransekake och lussebullar så är det klart. Chokladbröden över är ett av slagen.

Sedan mina egenkomponerade saffransänglarna.

Kokosmusslorna

Och Gerds suveräna gullringar.
Recepten ligger på
http://cafebjerkli.blogspot.com/



Ha det bra ønskes fra ett kjøligt Hafjell !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar