Antal besökare

Välkommen

Välkommen till Bjerkli!

tirsdag 7. desember 2010

Hejsan!

ute är det fortfarande kallt trodde det vänt men -20 i morse igen men blåser inte lika mycket som förra veckan så lite bättre så igår blev det värmande kycklingsoppa med hemlagat knäckebröd till middag.

Dags för orkideevattning fick ett tips av en kompis som jobbade i blomsterbutik att sätta orkideerna i blöt ca var14 dag så håller de sig fin och det verkar fungera jag har fyra med blommor och två med knoppar på gång.

Axel var inte så glad i soppan så det fick bli lite pannkakor till lite senare kvällsmål oxå.
Lite pannkakstips oxå , kanske? :)
-Jag häller lite matolja i smeten då behöver jag bara ha smör i pannan den förtsa laggen.
- Gör smeten på morgonen och häll upp den i mjölkkartomgen som förhoppningsvis var tom nu så är det bara att köra igång när man är trött och kommer hem från jobb.
- för att variera pannkakorna byter jag ut 1 dl eller 2dl  ibland mot grövre mjöl eller krossade havregryn eller kokos men kan oxå riva i en morot i röran.

Såg på tv att de färgkordinerade böckerna i bokhyllorna så jag apade efter
 och det blev att finare än innan tyckte jag.

Igår la jag in julsillen hoppas nu den blir god.
Jullikören är röd och fin i kylskåpet skall bli kul att provsmaka den med.

Detta är det senaste i våra husprojekt, det är lagt bud som är godtatt nu gäller det bara att banken är snäll så är allt i box, vi håller tummarna.

2 kommentarer:

  1. Oj vad roligt för er med huset! Vi håller också tummarna! :)

    SvarSlett
  2. Tyvärr blev det inte det huset mannen som skulle sälja ångrade sig och skall behålla huset är det inte bara såååå j-vla typiskt när man fastnat för det.

    SvarSlett