Antal besökare

Välkommen

Välkommen till Bjerkli!

mandag 17. mai 2010

17 MAJ Norges nationaldag

Så var det dags att fira 17 maj igen
Ja vi elsker............................. Hipp hipp hurra for Norge!!!
Så på med finkläderna kavaj på Axel och bunaden/folkdräkten på mig

Linus skulle jobba så han var bara med en kort stund
Uppställning för barnetåget och vi gick så klart med Axels skola Vidarheim

Axel tyckte det var lååååång väntan


Det var som vanligt ett långt tåg


När vi kom fram såg vi några bekanta ansikten men sedan var de borta
Efter tåget blev det korv, kaffe, glass  och lekar som det sig bör

Sekkeløp är en av grenarna och Axel styr med tungan

När han var klar fick han den efterläntade påsen med en ballong och 5 godisbitar.
Väl hemma skulle vi ta ett 17maj hopp först Axel

Och sedan jag ,kolla in Doffen

han räcker ut tungan åt mig, jag vet att jag inte är graciös men ändå,
snacka om fräcking till hund :)

Axel , Doffen och jag tog sedan en tur i vårvädret molnigt men helt ok temp +15.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar