Antal besökare

Välkommen

Välkommen till Bjerkli!

søndag 20. juni 2010

Semester i Strömstad

Nu har vi börjat vår semester men det har varit blandat väder det var stålande sol när jag gick hemifrån på vägen blev det storm och kvistar båste av träden på Doffen och mig sedan kom dessa moln in och regnet kom en stund senare sken solen och efter det storm och regn.
Hemma har det varit totalt kaos storm som slängt ikull våran nya grill så den gått sönder och förstört vårtat rubusta partytält bla. så blir inte kul att komma hem och se det. Frågan är ju om försäkringen täcker något av detta tro?
Idag började det med sol och +11 brrr men det tog sig och nu ikäll har det varit helt ok så båten ligger nu i till Linus stora glädje efter rengöring och putsande.
Vattnet var riktigt kallt tårna klirrade som isbitar när jag skulle putta ut båten men hoppas på badväder till veckan.
Axel och jag prövade fiskelyckan på krabbor vi lyckades efter mycket jobb få en stackars krabba och när vi vände ryggen till lyckades Doffen ta den och bita den stackars krabban i små bitar.

Efter det tog vi en båttur vi testade och ta med Doffen men han flåsade,pep och var allmänt missnöjd med läget så imorgon får han bli hemma istället.

Igår gick Axel Doffen och jag en tur och fann massor av fina blommor i dikena här omkring.

fortsättning följer av semester raport.........





......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar