Antal besökare

Välkommen

Välkommen till Bjerkli!

tirsdag 20. april 2010

Årets första nyckelpiga

 Det inte varit någon större värme de sista dagarna så har solen i allafall tittat fram lite då och då.
Så att se den första nyckelpigan och sedan höra av en löpande katt jamande och ojande uppe i skogen får en att inse att våren är på gång. Jag har varit i köket en del de sista dagarna och har haft väldigt 
blandat besök i fågelbordet .
Domherreparet, hackspetten ,blåmeisen ,talgoxen, koltrasten, rödhaken grönfinken och nötskrikan
och alla verkar nöja med brödskalkar och solrosfrön.

Jag har oxå börjat lite smått med vårstädning av trädgården , igår rakade jag en del löv brände lite torrt gräs inne i buskarna och klippte ned lite på buskar o träd, men mina axlar vill ju inte vara med så länge
så fick fortsätta idag.
Linus var ledig på förmiddagen och till sist lyckades jag få med honom ut och hjälp en kort stund med att köra löv på komposten
innan han kom på att han bara var tvungen att kolla lufttrycket på bildäcket som ev. har pyspunka , åhhh typiskt som nasse nøff hade utryckt det.

Men jag hade ju Doffen kvar så sällsap så vi höll på en stund till till axlarna på nytt gick i strejk.
Det blev i vart fall mycket bättre där ute än det var och jag fick lite hjälp senare av Linus till att flytta och stapla alla dessa lastpallar vi lyckats samla på oss.

Sedan tog vi oss en tur med Doffen
För att möta upp Axel vid skolbussen på tillbakavägen

Men det tog tid vi väntade och väntade sittande på varsin stubbe i skogen
Efter 35 minuter kom han.
Axel önskar sig en kattunge
Han förälskade sig i vänninans lille kattepus när vi var på besök där i helgen.
Men det blir nog inte katt på oss i det närmaste hur söta de än är.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar