Antal besökare

Välkommen

Välkommen till Bjerkli!

torsdag 7. januar 2010

Kallt!



Nu är det riktigt kallt i Øyer termometern visar -30 och till på köpet är det lite vind brrrr säger jag bara ......








Doffen och jag prövade oss på en tur men här vände vi i blåst och denna kyla gick det knappt att andas


Jag hade rimfrost på kläderna och kunde knappt se genom glasögonen , uppfriskande kallt kan jag säga


men jag fick se något nytt, istappar på skorstenen har jag då aldrig sett tidigare . Jag bar in några säckar ......



 
...... för inne hade jag nästan gjort slut på allt.
Men blåmesen var kall, uppburrad och lika rund som talgbollen nästan men med två julklappsäckar med solrosfrön så skall han inte svälta på Bjerkli i vart fall






Inne var det is på insidan av fönstret men varmt i "stuen" där brasan sprakade för fullt, full av värmande björkved. Så jag fick finna mig en inneaktivitet och det blev kameran och mina orkideer.......
först denna .....

och dessa

och denna speciella kolla in mittenblomman den har fått två "extrakrussiduller" på var sin sida av mitten något jag aldrig sett tidigare och inte hade sett denna gång heller om jag inte blivit så närgången med kameran.

en annan sort

mörk bagrund

lekte i datan

Tack för mig i en gnistrande kall vinterkväll på Bjerkli.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar