Antal besökare

Välkommen

Välkommen till Bjerkli!

lørdag 7. mai 2011

Nyheter

Hej nu var det ett tag sedan det kom ett inlägg här.
Igår blev vi husägare i Strömstad eller skrev kontrakt på hus i allafall :)
Detta nedan som jag skrivit om tidigare, huset som är alldeles för dyrt alldeles för litet och helt underbart,
helt enkelt , vi föll för det båda två egentligen redan för ett år sedan men då hade vi ju inte flyttplaner.
Klicka på länken så får du se mer bilder av nya huset .
Här är nykomlingen i baksia är inte fölet helt bedårande.
Det kom förra veckan.

Doffen är i mycket bättre form och behöver inte ha kläder hela tiden längre till hans stora lättnad.

Jag tog en tur in till Lillehammer igår och åt lunch på Velvet en nyöppnad resturang
  i den gamla banken på torget.


Jag åt denna gpoda skagenrøra mackan

Medan Annebrit och Mette tog denna skapelse
Maten var super så detta rekomenderas varmt

Jag var bara tvungen att ta en bilde på den flotta damtoaletten som jag var inom på vägen ut .

Frukost något jag måste ha om jag skall fungera.

Idag har jag haft stora tvättdagen efter veckans genomgång av kläder och alla garderober
 6 maskiner blev det nog.

Axel lekte med lego ute idag när han fick tv och spel förbud.

Doff slappar i skuggan

Grillad lax till middag.

Resterna av påskgodiset försvann ned i dessa cookies.

kaneltoast till kvällsteèt går inte av för hackorna.
Fast just nu åt jag med kanel och rivet citronskal och ett stort glas mjölk klockan har bickat 23.00 så borde lägga mig , så trött jag är men magen kurrade och jag somnar inte på tom mage så här sitter jag nu .

Blev så glad när jag hittade detta receptet på nätet jag har letat efter de sååå länge mamma bakade sådana till midsommar när vi var små. oh till min stora flädje tyckte Axel att det var bland de godaste kakor han ätit så nu ligger de tryggt i frysen och väntar på hans födelsedag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar