Antal besökare

Välkommen

Välkommen till Bjerkli!

onsdag 15. september 2010

Trysilrypa 2010

Nu var 4 av 5 jenter framme i lägenheten som vi fick besked av receptionisten att det var en 4 säng med bastu, stämde då inte helt varken med det hon sa eller det Ulrica beställt men strunt samma det var en superfin lägenhet med 3 sovrum 8 sängplatser och 2 bad, och steemdusch.
Se själva
Vi gjorde fedagstaco när sista jenta anlänt och det var gott.
Lördag morgon vaknade vi till dimma och lätt regn så det var bara på med ullunderställ och regnkläder.
Det var väl över 4000 jenter tror jag eller ryper kanske man skall säga
Vi travade iallafall och första funktionär ute i løypen (en mann så klart)
visade hälften av oss fel väg
Här står vi och lurar på vart vi skall ,rätt upp bar det hittade två andra damer och en stig och där gick vi
blev inte helt rikigt väg.
Trysiltoppen
Dit skulle vi egentligen inte men dit kom vi :)

Tyvärr var inte sikten den bästa.
Här åkte regnponchon på för mig, borde då tagit på den tidigare tycker jag så här i efterkant.
Men efter en mil på tur blev sikten bättre
och vi tog en liten matpause kan ju tillägga att det var en mil vi skulle gå men här har vi väl ca 5 km kvar
Vi gick mycket längre än tänkt och baklänges på rutten så vi mötte många ryper på turen men tror ändå vi gjorde det ok för deras tur upp för berget såg långt tuffare ut än den vi tog.
Inne i dessa skor är det fot och lerbad.
Men vi kom i mål, tro det eller ej
Jag med sliten och pisseblöt :)
Så in på afterun för förfriskningar
En varm irish coffe satt helt utmärkt
Kände värmen återkomma till kroppen
Vi hade trevligt lyssnade först till 2 duktiga svenska killar som var trubadurerna men efter de gick kom en svensk kille till med gitarren men vilken osmidig och bedrövlig typ, dryg mot publiken ingen publikmagnet direkt.
Mette kom på att hon snart fyller 30
Tillbaka i lägenheten till en VARM steemdusch och Ulrikas goda kyckling,
och en kall öl inte illa det.
Tack jenter för en trevlig helg.
Hejdå Trysil.

Nu sittar jag igen med en ordentlig förkylning pottetätt, febrig och halsont så måste nog pigga på mig ordentligt innan jag tänker fjälltur i regn i den närmaste tiden, men man skall aldrig säga aldrig.
Nu ser jag fram mot helgens barndop i Stockholm, skall bli kul att träffa mina små systerdöttrar och se nya lägenheten till Anna och Daniel och träffa alla andra i stora tjocka släkten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar